úterý 20. března 2012

Jak být krásná? Pár tipů pro skvělou pleť!

Ještě před tím, než začnu hodnotit konkrétní produkty, rozhodla jsem se, že by nebylo od věci, zmínit pár obecných věcí co se týče péče o pleť a tělo, které by měl dodržovat každý - nebo alespoň ten, kdo chce mít krásnou pleť a cítit se tak skvěle.

1. Precizní odlíčení
Začněme tedy od základu. Pokud používáte make-up nebo pudr-make-up je potřeba pokožku každý večer (případně pro někoho ráno po párty :) odlíčit. Pokud začnete rovnou s čištěním, je to jako byste se sprchovaly oblečené. Já osobně mám nejraději odděleně odličovač na oči a na obličej. Někomu ale může více vyhovovat odličovač 2 v 1.





Pro odlíčení obličeje v poslední době používám odličovací olej Cleansing Oil od Bobbi Brown. Olej je určen pro sušší typ pleti, což je můj případ, kor teď po zimě. Olej se jemně vmasíruje na suchou pokožku a poté opláchne vlažnou vodou. Po odlíčení mám pocit krásně čisté pleti, nemám pocit pnutí na tvářích a celý obličej mám krásně provonění levandulí. Navíc se mi velmi líbí praktické balení s pumpičkou.










Na oči jsem si velmi oblíbila odličovač od M.A.C. a to Pro Eye Makeup Remover. Jsem zvyklá na výraznější líčení a tento přípravek si s ním lehko poradí. Nevím však, jak je na tom s voděodolnou řasenkou, jelikož tu nepoužívám. Má neutrální vůni a příjemnou neolejovou texturu.




2. Dokonalé čištění
Pro pokožku je nejdůležitější čištění. Aby se neucpávaly póry, které se pak rozšiřují a vedou k tvorbě akné, je nutné pokožku pravidelně čistit. Je už na vás jestli k tomu použijete dočišťovací vodu, gel nebo mýdlo. Ideální je pokožku čistit ráno a večer po odlíčení.

3. Péče
Předpokládám, že většina mých čtenářek se pohybuje ve věku, kdy ještě není potřeba protivráskových krémů, tudíž se zaměřme pouze na péči hydratační, případně ochrannou. Podle dermatologů pokožka začíná strádat v důsledku slunečního záření již od 25 let. Abychom se tedy vyvarovali předčasnému stárnutí musíme používat denní krém s ochranným faktorem a to minimálně SPF 15. V případě že se chystáte k moři nebo na hory, je potřeba zvolit ochranný faktor vyšší. Rovněž nezapomínejte chránit své oči před UV zářením - nejlépe slunečnými brýlemi s UV filtrem. Budete tak předcházet i vráskám okolo očí.
Na noc je dobré mít jiný krém než na den. Noční krém má být více regenerační, v lepším případě s obsahem antioxidantů, které pleť přes noc zbaví škodlivých radikálů, které do pokožky proniknou během dne.

4. Pitný režim
Nejenom péče je pro pleť důležitá nýbrž i pitný režim dělá víc než bychom řekli. Nedávno jsem se dozvěděla, že tmavé kruhy pod očima jsou způsobeny právě špatným pitným režimem, nikoli špatným očním krémem. Zároveň když bude vaše tělo mít dostatek tekutin, tak se z něj budou i snáze odplavovat nechtěné toxiny, které působí negativně na celkový vzhled.

5. Dostatek pohybu
Proto, aby jste se cítily dobře, nemusíte trávit hodiny ve fitness centru. Stačí si jen každý den najít chvilku pro trochu aktivity. Například já to řeším tak, že se snažím alespoň 3x týdně minimálně 15 minut cvičit u televize na něčem jako orbitrek. Musím se přiznat, že se mi většinou do toho nechce, ale když už se hýbu, tak mi to jednak zlepší náladu, tím jak se mi do mozku uvolňují endorfiny, ale také mě to nabije pozitivní energií. V posledních dvou týdnech jsem se v rámci osvěty svého těla rozhodla, že budu pravidelně chodit na jógu. Byla jsem tam dvakrát. Ani ve snu by mě nenapadlo, že po trochu "natahování" na podložce budu celý další týden rozlámaná jako kdybych 3 hodiny urputně zumbila. A až začne být trochu tepleji, tak musím vytáhnout in-line brusle. To zase bude modřin... Navíc aktivitou se pleť prokrvuje, což vede jen k tomu, že celá září. Po cvičení si však nikdy nezapomínejte pleť pořádně vyčistit, aby se vám neucpávaly póry a nevedlo to k tvorbě nežádoucích pupínků.

6. Spánek
Skoro nikdy se necítím hůř, než když jsem nevyspalá. Určitě to znáte taky - blbá nálada, nic se mi nechce a mám opuchlé a unavené oči. Všechno to má za následek, že se cítím ve stresu, což se podepisuje i na mé pleti, která vypadá tak nějak zašedle. Z dlouhodobého nedostatku spánku má pleť zpomalenou obnovu buněk, což vede k tomu, že má sklony ke zvýšené tvorbě akné, lupénce, ekzémům nebo ke hrubé textuře povrchu pleti. Tudíž jak říkám já, je potřeba mít beauty spánek :) Každý potřebujeme jinak dlouhou dobu, proto vám neřeknu kolik hodin přesně potřebujete, prostě tolik, jak to cítíte.

Tak to by bylo pro začátek snad všechno, ať nevyčerpám hned z kraje všechny témata. Jenom ještě rada nakonec - všeho si dopřávejte s mírou. Když budete trávit dlouhé hodiny v koupelně před zrcadlem a patlat na sebe všemožné přípravky, tak to pleti taky neprospívá.

2 komentáře:

  1. namlsala si ma na bobbi brown a mac:D

    www.mysweetstrawberries.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  2. Ten odličovač od bobbi brown vypadá výborně, ještě k tomu na suchou pleť ? Áchhh asi si pro něj zajdu :D Jinak super blog, takže se hned stávám pravidelnou čtenářkou! A samozřejmě budu ráda, když se mrkneš ke mě na blog a třeba se i ty zařadíš mezi mé pravidelné čtenáře :)
    LL*

    luxylady2.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...